Saturday, April 3, 2010

Yang bergelar anak..




Suatu waktu dahulu..
Alhamdulillah dapat melihat dunia hingga saat ini..kita keluar dari rahim seseorang yang bergelar ibu.itu lah ibu kita hingga dunia dan akhirat..

Kita diajar meminum susu, meniarap, merangkap, berjalan dan berlari. Kita diajar mengenal huruf alif, ba dan ta..huruf a, b dan c..Diajar membaca bismillahirrahmanirrahim..diajar solat..diajar mengeja, membaca..diajar segala2nya..oleh dua insan itu..ibu dan abah..

Bila da besar sikit..dihantar ke tadika..masuk sekolah rendah, sekolah menengah hinggalah ke universiti..ingat lagi setiap detik itu..ibu dan abah hantar kita untuk tuntut ilmu..mencari pengalaman baru..setiap yang diaturkan untuk kita itu, semata2 untuk kebaikan kita di masa hadapan..insyaallah itu yg terbaik utk kiita, anak2 mereka..

Rindunya ibu dan abah..terlintas di fikiran..ibu dan abah berkerja sehari-hari utk apa??dari sebelum kahwin hingga saat ini masih bekerja..dari kuat tubuh fizikalnya hingga kini yang mungkin tidak sekuat dulu masih bekerja lagi..dari ibu dan abah yang dulu tidak beruban, kini dah beruban masih bekerja lagi..untuk apa semua tu??utk kita anak2 nya..Ya Allah besarnye pengorbanan mereka..

Ibu abah tidak pernah sedikit pun mengeluh atas segala kerenah kita..yang sorang perangai nya macam tu, sorang lagi mcm ni..dan pelbagai kerenah lagi ank2mu ini..tapi ibu abah tetap kuat dan tabah harungi semua tu..

Ya Allah berikanlah kekuatan kepada bah dan ibu ku..berikan kesihatan berpanjangan..gembirakan dan tenangkan hati mereka..rindu
Kita??bagaimana??...

No comments:

Post a Comment